söndag, augusti 30, 2015

 

En ny och spännande utmaning


Foto: Privat

Som heltidspolitiker blir det med all rätt mycket fokus på politik, ibland kanske för mycket. Dagarna domineras ofta av sammanträden i landstinget och i partiet. För mig har alltid idrotten funnits med som en viktig del, först som aktiv med blygsamma framgångar och på senare år som sportjournalist på Sveriges Radio P 4 Kalmar. Mellan åren 1985 och 2009 var arbetet på Radiosporten en viktig del i min identitet som människa. När jag 2009 tillträdde som landstingsråd för Folkpartiet liberalerna i Kalmar län var ett fortsatt engagemang både praktiskt och teoretiskt omöjligt men fortfarande tittar och lyssnar jag mycket på sport av alla sorter. Mitt eget idrottande handlade framför allt om handboll i tonåren och jag har följt den idrotten nära även sedan jag flyttade från Östergötland till Kalmar. Därför blev jag väldigt glad när handbollsföreningen KFUM Kalmar HK hörde av sig om jag ville engagera mig. Svaret blev bums ett ja och sedan några månader tillbaka sitter jag i föreningens styrelse. Jag ser verkligen fram mot årets säsong med ett damlag som i våras kvalade till div 1 och ett herrlag som var på vippen att ta hem sin div 3-serie. Det ska bli mycket spännande att få jobba tillsammans med duktiga och engagerade ledare och spelare under hösten, vintern och våren. För många handlar annars kanske idrott om resultat och tabellplaceringar men för mig är det ändå ungdomarna som är kärnan i föreningens verksamhet. Glädjen med idrott och vi-känslan där man arbetar tillsammans mot ett gemensamt mål ger en meningsfull fritidssysselsättning som man har nytta av resten av livet. I det arbetet är klubbkänslan a och o och det blir en fortsatt prioriterad fråga för oss att arbeta med. På det personliga planet tror jag också att det kan leda till utveckling. Det känns viktigt att ha annat att tänka på än politik. Vad kul ska vi ha!

Etiketter: , ,


Kommentarer: Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]