lördag, maj 16, 2015

 

Får gubbar dansa sumba?

Mina alltmer sällsynta blogginlägg handlar numera uteslutande om politik och blir inte längre så privata. Men självklart finns det alltid en koppling mellan politik och "människan" Pierre. Ju mer man sticker ut hakan politiskt och syns i olika frågor desto mer påpassad blir man. Det går inte att sticka under stol med att man även skaffar sig fiender, människor som har svårt att skilja på sak och person. Det handlar oftast om personer utanför politiken. Vi som själva finns i politiken har oftast en större förståelse för problematiken även om det även där kan finnas något enstaka undantag.

Jag blir oerhört trött på när personer på bloggar har synpunkter på vad jag gör privat på min fritid. Det faktum att jag tycker om att gå på danspass på ett gym stör till exempel vissa så till den milda grad så att det måste ifrågasättas på sociala media. Under en längre tid har jag känt mig iakttagen på danspassen. Jag vet inte om det handlar om avundsjuka. Ja jag vågar dansa sumba trots att jag är man och lite till åren kommen. Är det något fel med det?

Till dig som sitter utanför rutan och tittar vill jag bara säga: "Välkommen in och var med! Öppna själv dina sinnen". Vi är inte särskilt många killar på passen och jag är övertygad att tjejerna inte ser danssalen som en "enkönad zon" enbart för kvinnor. Jag har förstås funderat på om jag är patetisk som går på danspass och kommer bara fram till en sak: INGEN ska hindra från att göra det jag tycker är roligt! Folk får väl skratta åt mig - det bjuder jag på! Dessutom är rörelsefriheten lika viktig som andra friheter.

Etiketter: , ,


Kommentarer: Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]