lördag, september 27, 2014

 

Ett stort tack från hjärtat.

Två veckor har nu snart gått sedan valet och ni som väntat på en djupare valanalys från min sida får nog fortsätta att göra det. Jag kan bara konstatera att Folkpartiet behåller sina tre mandat i landstinget och att vi på några håll i länet gått framåt. De platser vi gjort det på sammanfaller med bra kampanjarbete och synlighet. Så har det tyvärr inte varit på alla håll vilket även syns i valresultatet. Den rödgröna majoriteten sitter kvar och visst känns det trist att vara i opposition för tredje mandatperioden i rad. Det är självklart ett tecken på att något måste förändras. För att göra en liknelse med sportens värld handlar det om att byta spelare eller positioner på dessa. Ett annat sätt är förstås att ändra taktik och strategi i spelet. Sverigedemokraternas framgångar är förstås oroande men måste samtidigt tas på allvar och ses som en kritik mot oss etablerade partier.

För egen del är jag djupt tacksam över att ha blivit personvald för en ny mandatperiod i landstingsfullmäktige. 355 personkryss, vilket motsvarar 14,05% av Folkpartiets röster i Kalmar, är en klar förbättring i jämförelse med föregående val. Procentandelen kryss var också den största i kalmarvalkretsen och högre än tre andra partiers landstingsråd med hemvist här. Det känns oerhört bra att ha det stödet i ryggen. En valrörelse är oerhört rolig men samtidigt också en stor påfrestning inte minst psykiskt. Förväntningarna och prestationskraven är höga, främst från mig själv. Ibland är de väldigt svåra att leva upp till och man känner att man inte gör tillräckligt. Den känslan har jag ofta haft just denna valrörelse. Därför känns det oerhört bra att få framföra ett tack till alla som kryssat mig eller röstat på Folkpartiet i allmänhet. Tack även till er som hjälpt mig att dela ut mina flygblad och tack för alla muntra tillrop längs vägen. Jag lovar att göra mitt bästa för att uppfylla de förväntningar ni har på mig.

Etiketter: , ,


Kommentarer: Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]