söndag, maj 11, 2014

 

....och tyvärr även i det lilla

När man sitter och summerar veckan så här på söndagsförmiddagen så återvänder jag till onsdagens möte med landstingsstyrelsen. Liksom i mitt senaste blogginlägg handlar det om respekt och tolerans. Ibland blir det tuffa debatter där skillnaderna i politiska ideologier visas tydligt. Det är bra! Så ska ju politiken fungera men det är viktigt att det sker med respekt för varandra. Men när det tisslas och tasslas, kommer spontana utrop, suckas och stönas rakt över sammanträdesbordet från politiska motståndare när man själv har ordet så blir man både ledsen och arg. Som politiker får man oftast rådet att visa att man inte störs eller bryr sig om ett sådant beteende. Nu har det gått några dagar och ja - jag störs och blir irriterad. Jag hoppas bara att det inte är en medveten strategi utan bara handlar om ren tanklöshet. Jag hoppas verkligen inte att jag själv beter mig så för i så fall lovar jag bättring :-)

Etiketter: ,


Kommentarer: Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]