tisdag, april 30, 2013

 

Varför är ni rädda för starka kvinnor?

Foto: Privat

Ikväll tänder vi valborgsmässoeldarna och hälsar den vår som dröjt så länge med sin ankomst välkommen. Snön och kylan har länge hållit oss i ett stadigt grepp och även om snålblåsten vid Kalmarsund är rätt påtaglig idag så känner man det hopp som finns. Valborgsmässoelden kännetecknar också den glöd som många av oss har i vårt politiska gärning. Ibland är den kraftig, andra gånger falnar den något av olika anledningar. Samtidigt som vi ska visa på politiska skiljelinjer måste vi kunna samarbeta för att nå gemennsamma och hållbara lösningar både mellan partier men även internt. Jag undviker normalt sett att kommentera andra partiers interna förhavanden men med tanke på att min fru är vänsterpartist har jag indirekt blivit inblandad och berörd. Dagens Barometern-OT berättar att hon sagt upp sin tjänst p g a att hon och andra i partiets lokala ledning har olika syn på hur politiken ska bedrivas. Jag kan i det sammanhanget bara konstatera att vissa rädda och osäkra män ser starka och framgångsrika kvinnor som ett hot. Måtte jag aldrig bli en av dem.

Etiketter: , ,


Kommentarer: Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]