måndag, april 29, 2013

 

Läge för självkritik Linda?

Idag blev jag ärligt talat förbannad när jag läste tidningen Östra Småland och de kommentarer som jag och vänsterpartisten Linda Fleetwood givit till mötet om barn med flerfunktionshinder i förra veckan. Som ansvarigt landstingsråd fortsätter Linda att skylla på regeringen. Istället blir det jag som ägnar mig åt självrannsakan. Någon sådan tendens finns inte överhuvudtaget hos Fleetwood trots att hon sitter i majoritet och har det direkta ansvaret för t ex hjälpmedelsfrågor och rehabilitering. Detta är områden som barnens anhöriga ser stora brister i men självklart ger inte detta anledning till någon som helst självkritik från Lindas sida. För barnens och de anhöriga skull får inte de här frågorna bli ett slagträ i den politiska debatten. De är så mycket viktigare än så men idag blev jag både trött och ledsen. Ta istället ditt ansvar och säg vad som ska göras för att förbättra situationen i landstinget för dessa grupper. Jag har nämnt vad jag vill göra (se tidigare blogginlägg). Det finns en resa att göra i de här frågorna och de måste vi även våga se i landstinget, t o m om man sitter i ledande ställning.

Tyvärr finns Östrans artikel endast i papperstidningen.

Etiketter: , , ,


Kommentarer: Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]