fredag, januari 04, 2013

 

Riksdagsnomineringen - the true story

Idag publicerar Barometern-OT något slags politisk årskrönika (finns tyvärr inte på nätet) där bl a Folkpartiets nomineringsarbete till riksdagslistan beskrivs. Där beskrivs vårt nomineringsmöte i november som "ett hetsigt möte, där landstingspolitikern Pierre Edström både vann och backade ur". Det är helt rätt att jag vann det vägledande provvalet men jag backade inte från förstaplatsen vid själva nomineringsmötet. Det beskedet lämnade jag   till valberedningen redan före nomineringsmötet. Folkpartiet genomförde ett tidigt men relativt utdraget nomineringsarbete som bl a innehöll ett provval. Hela processen varade från tidig vår till sen höst och längs vägen beslutade jag mig för att mitt fokus även fortsatt kommer att ligga på landstingspolitiken. Därför beslutade jag mig efter moget övervägande att tacka nej till förstaplatsen. Jag var därför inte heller valberedningens förslag till förstanamn. Beslutet var alltså inget som tillkom under själva mötet där jag för övrigt inte heller själv deltog. Mitt namn kommer att finnas med på riksdagslistan men jag kommer inte att driva en aktiv kampanj just i riksfrågorna. Det kändes självklart skönt att ha medlemmarnas förtroende men till sist handlade det hela om ett beslut där jag var tvungen att se en helhet och till en arbetssituation i en valrörelse där jag varit tvungen att driva två parallella kampanjer. 

Reaktionen jag fick från artikelförfattaren var för övrigt: "Jag har hört från några som var där. Synd att det blev lite fel". Ja det kan man ju verkligen tycka i efterhand. Nästa gång kanske man kan hämta in förstahandsinformation istället för att gå på källor som i alla avseenden inte är helt tillförlitliga. 

Etiketter: ,


Kommentarer: Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]