tisdag, september 11, 2012

 

Oroande samverkansproblem

Idag avslutas den dialogrunda som landstingets politiker och förvaltningsledning genomfört med länets kommuner. Tanken är att diskutera gemensamma samverkansytor inom t ex äldre, barn och ungdomar, psykiatri, beroendevård m m. Idag går färden till Oskarshamn och Hultsfred och det skulle inte förvåna mig om barn- och ungdomspsykiatrin på nytt kommer upp. Kritiken mot att landstinget inte lever upp till sina åtaganden har nämligen varit stor från i stort sett samtliga kommuner. Personligen skäms jag att gång på gång få höra kritiken. När jag själv tagit upp den har jag blivit anklagad för svartmålning men nu hoppas jag att det även är tydligt för den rödgröna landstingsmajoriteten hur verkligheten ser ut. Rättvisa och jämlikhet får inte bara vara politiska pamfletter utan måste också ha ett innehåll.

Etiketter: ,


Kommentarer: Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]