lördag, september 15, 2012

 

Kritik måste alltid få framföras

I en reaktion över den senaste tidens diskussioner kring syn psykiatrin förundras Linda Fleetwood (V) över att jag ständigt "får" uttala mig i media kring psykiatrin. I det fallet vill jag bara hänvisa till yttrandefriheten om den är bekant för Fleetwood. Skulle jag beläggas med munkavle eftersom jag har andra åsikter jag vill framföra? Visst har vi diskuterat psykiatri vid de tolv kommunbesöken. Det har vi gjort eftersom kommunerna gång på gång varit starkt kritiska till den samverkan som finns med landstinget så det torde knappast vara smickrande för henne som ansvarigt landstingsråd. Det finns en hel del förbättringsområden inom psykiatrin och det vore nog klädsamt om de rödgröna kunde inse och acceptera det.

Etiketter: ,


Kommentarer: Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]