lördag, augusti 18, 2012

 

Lycka till triathleter

Idag vill jag önska 1 600 triathleter från hela världen lycka till när Ironman avgörs i Kalmar. Idrottarna har satt färg på staden under flera dagar men idag är det alltså dags för kraftprovet. Nästan fyra kilometer simning, arton mil på cykel och drygt fyra mil löpning. För mig personligen skulle detta vara otänkbart trots att jag numera tränar flitigt. Det krävs mycket mer än så. Min insats får istället begränsa sig till att vara med vid Malkars vätskekontroll vid Saluhallen. Där ska jag stå i drygt fyra timmar och förse deltagarna med drycker, energikakor, bananer m m. Det ska bli väldigt kul att få känna sig delaktigt i detta om än bara på ett litet hörn. Samtidigt är det ju alla ideella funktionärer som överhuvudtaget gör arrangemanget möjligt. Lycka till idag triathleter från när och fjärran!

Etiketter: ,


Kommentarer: Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]