tisdag, juli 31, 2012

 

Grattis Silver-Sara

Oj vilken pärs! Hästen Wega och Sara Algotsson Ostholts avgörande banhoppning vid OS i fälttävlan var bland det värsta jag varit med om. För varje hopp hästen gjorde hoppade även jag så att vardagsrumsgolvet skakade. Det kan rent av ha varit jag som hade ner den bommen på det sista hindret. Där försvann ju något retfullt guldet men man måste ändå se det hela som ett vunnet silver istället för ett förlorat guld. Prestationen av tjejen från Körningsven mellan Kalmar och Nybro var enastående. Som vanligt befarade jag det värsta men Saras nerver höll. Så otroligt starkt.

Under min tid på Radiosporten i Kalmar har jag följt systrarna Algotssons karriär. Lillasyster Sara har oftast stått i skuggan av Linda som varit den mer framgångsrika tidigare. Jag har följt systrarna på lokala evenemang på hemmaplan till internationella stortävlingar i Aachen, Badminton och Luhmühlen som kryddats med deltagande vid olympiska spel. Detta blev förstås kronan på verket. Man måste imponeras, inte bara av systrarnas, utan även av föräldrarnas målmedvetna arbete på gården Körningsven där nya fälttävlanshästar tagits fram. Stand By Me, My Fair Lady, Lafayette och Robin des Bois är några av de tidigare. Nu kröntes allt av den fantastiska Wega. Tänk så mycket arbete som lagts ner på dessa hästar. Sara och Linda har alltid varit otroligt tillmötesgående genom åren och alltid ställt upp på intervjuer. Särskilt har jag lagt märke till hur systrarna alltid betonat hästens insatser.

Stort grattis till silvermedaljen Sara. Den förtjänade verkligen du och Svensk Ridsport :-)

Etiketter: , , ,


Kommentarer: Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]