söndag, maj 01, 2011

 

Oväntad radiomedverkan

Som gammal radiopratare har jag fortfrande en stor kärlek till radiomediet. För några veckor sedan lyssnade jag för första gången på Mifforadio i Sveriges Radio P4. Programmet sänds i rikset efter sjunyheterna på söndagmorgonen och görs av utvecklingsstörda. Jag föll direkt måste jag erkänna. Det är ett program som blandar stort och smått med stor värme och närvaro. Kontrasten mot andra morgonprogram (särkilt i reklamfinansierad radio) där programledarna är mest intresserade av att höras själva och ämnena är ytliga är slående. Äktheten i ett program som Mifforadio är vida överlägsen. Efter det förra programmet skickade jag ett tackmail och fick direkt frågan om jag ville vara med själv och prata om dagens tema - besvikelse. Så sagt och gjort! Drygt tio minuter in i programmet hör ni intervjun. Tack Mifforadio för ett härligt program där ni behandlar vardagsfrågor som faktiskt berör och är viktiga för alla. Visst är ni värda en bättre sändningstid och fler lyssnare!

Etiketter: ,


Kommentarer: Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]