torsdag, maj 26, 2011

 

Märklig tystnad från media

På tisdag är det landstingsfullmäktige i Borgholm. Bunten med handlingar är rekordtjock eftersom vi bland annat ska behandla årsredovisningen för 2010. Just nu försöker jag metodiskt arbeta mig igenom alla ärenden och förbereda mig. Det viktigaste ärendet av alla är organisationen av den framtida kollektivtrafiken där landstinget nu i förvaltningsform tar det fulla ansvaret för kollektivtrafik, färdtjänst och riksfärdtjänst i länet. I samband med att en skatteväxling görs mellan landsting och kommuner passar även den rödgröna majoriteten på att föreslå en skattehöjning på 25 öre för att genomföra en ambitionshöjning inom kollektivtrafiken. Strategin är förstås att dölja skattehöjningen i ett annat beslut. Fortfarande är det mycket svårt att få vettiga förklaringar till vad satsningarna ska gå ut på så syftet måste snarare vara att rädda några bokslut under de närmaste åren eftersom skatten till stora delar dessutom tas ut i förtid. Jag har haft ett antal arga samtal från länsbor som undrar varför det är så tyst i media kring detta. Jag måste erkänna att jag blir svaret skyldig. Det är märkligt.

Etiketter: ,


Kommentarer: Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]