måndag, februari 21, 2011

 

Vem svartmålar?

Vänstermajoritetens strategi att kalla alla synpunkter på deras politik för svartmålning fortsätter. I fredags fick vi ett nytt exempel när jag skulle debattera verksamheten för Unga Vuxna inom psykiatrin i Kalmar med ansvarigt landstingsråd Linda Fleetwood (V) i Sveriges Radio Kalmar. Under två år har oförmågan hos den rödgröna majoriteten i såväl Kalmar kommun som landstinget varit total och man har inte kunna nå en överenskommelse. Verksamheten för Unga Vuxna vänder sig till ungdomar i åldern 16-24 år och finns nu i nio av tolv kommuner i länet. I Kalmar har man av någon anledning inte kunnat komma överens. Vad det beror på är svårt att förstå men tydligen ska den kommun i länet där flest ungdomar bor inte få den behövliga hjälpen. Majoritetens tillkortakommanden avfärdades dock som vanligt med argumentet att undertecknad svartmålar. I radioinslaget som föregick debatten ställer sig annars personalen vid Unga Vuxnamottagningen i Västervik lika oförstående till varför inget hänt. Linda gömde sig som vanligt bakom att det först ska göras en utvärdering. Hur länge då och varför arbetar man i så fall vidare på andra håll i länet? Nej det håller inte! När Fleetwood dessutom far med rena osanningar om att vi skulle varit med på de rödgrönas "dra-i-handbromsen-förslag" så är måttet rågat. Vi ville fortsätta och dessutom tillföra verksamheten 6 mkr för att göra det möjligt.

Radiodebatten blev för övrigt mycket konstig. Linda Fleetwood fick nämligen både inleda och avsluta den. I avslutningen angrep hon mig för svartmålning. Det fick jag inte ens möjlighet att bemöta utan då var programtiden lägligt nog slut. Konstigt! Jag har ju tidigare varit sportmedarbetare på Sveriges Radio Kalmar under nästan 25 år och många misstänkte kanske att det skulle ge mig fördelar i radiosammanhang. Det har nog snarare visat sig att det blivit tvärtom. Jag ska självklart inte ha någon "gräddfil" men samtidigt vill jag bli rättvist behandlad.

Här kan ni lyssna på inslagen som sändes i fredags.

Etiketter: , ,


Kommentarer: Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]