fredag, december 24, 2010

 

God Jul!!!

Så här mitt på julafton slås man av den moderna informationteknikens oerhörda möjligheter. Själv är jag uppvuxen under 60- och 70-talet då julkort och telefon var det enda sättet att förmedla sina julhälsningar på. Numera är möjligheterna närmast oändliga. Visst är det personliga julkortet fortfarande det jag föredrar men Facebook, MMS, SMS, Twitter och e-post ger nya chanser att på ett snabbt och billigt sätt dela med sig av julhälsningar. Bara idag har har jag varit i kontakt med släkt och vänner tacke vare modern teknik som jag annars kanske inte hade kunnat dela gemenskap med.

Visst kan det ibland vara lätt att bli kritisk till den opersonlighet som modern informationsteknik för med sig men samtidigt har den otroliga möjligheter till ett stort kontaktnät som man annars förmodligen inte haft. Det är jag glad för julafton 2010. Avslutningsvis vill jag önska er alla en riktigt God Jul med uppmaning att ta det lugnt i trafiken och tänka på de människor som kanske inte har samma möjlighet att ha släkter och vänner kring sig. Just den tanken får mig att skämmas lite och inse att jag inte alltid gör tillräckligt mycket. Omtanke, värme och gemenskap betyder särskilt mycket just den här dagen.

Etiketter: ,


Kommentarer: Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]