måndag, september 27, 2010

 

Skärpning Kalmar kommun

Efter tre och ett halvårs väntan och malande i Kalmar kommuns byråkratiska kvarnar var det i kväll dags för mitt medborgarförslag om koppeltvång på hundar på offentlig plats att behandlas av kommunfullmäktige. Förväntningarna var förstås stora från min sida eftersom förslaget vid ett flertal tillfällen förhalats på sin väg mot slutligt avgörande. Men nu var det alltså äntligen dags....trodde jag. En dialog har förts med brukshundsklubben i Kalmar (dock inte med mig) för att nå fram till en acceptabel kompromiss med kommunens hundägare. Förslaget stoppades dock på nytt eftersom underlaget var så dåligt formulerat att ingen kunde tolka beslutets innebörd. Under tre och ett halvt år har nu Kalmar kommun berett frågan utan att komma till skott. Det lär med säkerhet ta över fyra år innan frågan är slutligt avgjord. Visst kan man tala om ett stort mått av inkompetens både hos de lokala politikerna och tjänstemännen. Såna här väntetider är helt enkelt inte acceptabla.

Etiketter: ,


Kommentarer:
Men var det ändå inte LITE bra att jag läste handlingarna och såg att förslaget till beslut var uppåt väggarna?
 
Visst Rödstrumpan. Tur att det finns någon med huvudet på skaft :-)
 
Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]