torsdag, juli 15, 2010

 

Värme, festivaler och bröderna Ekborg

Sommarvärmen har verkligen tagit ett fast grepp om Kalmar med omnejd. Det är svårt att sova om nätterna och besöken i den svala duschen blir många. Annars är det just nu de många marknadernas och festivalernas tid. Visfestivalen i Västervik börjar idag och i morgon är det Hamnfestival i Borgholm. Jag kommer själv att vara i Borgholm och dela ut min personvalsfolder. Den delas ut för första gången och har rubriken "Se hela människan". Det är ett tema som jag tänkte ska återkomma i alla mina aktiviteter fram till valet. Tanken är att man ska se mer av en helhet i hälso- och sjukvården, t ex i form av korta och obrutna vårdkedjor. Det handlar också om att se människan som en helhet, kropp och själ hänger ihop. Men det kan också vara att se en helhet i politiken där man suddar ut gränser mellan olika vårdgivare, huvudmän och myndigheter och där insatserna bildar en helhet. Ingen ska falla mellan stolarna men det ska heller inte ske något dubbelarbete. Det är en konst att uppnå, tro mig, men det måste vara en självklar vision för mig som förtroendevald.

Om en stund bär det i väg till Algutsrums kyrka på Öland. Jag ser verkligen fram mot att få höra Anders Ekborgs härliga sång. Kanske sluter jag ögonen en stund, skapar egna bilder och bara njuter. Vet ni förresten vem av bröderna Ekborg som gillar sommaren mest? MidsommarDan förstås ;-)

Etiketter: , , ,


Kommentarer: Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]