måndag, juli 05, 2010

 

Politikens Mecka

Befinner mig just på Almedalsveckan på Gotland. Det är tummelplats för politiker, politiska tjänstemän, journalister, tyckare men framför allt för lobbyister. Det går inte att röra sig många meter utan att få massor av material i sina händer. Det mesta riskerar att drunkna i varandra. Med över 1 300 seminarier under veckan finns det enormt mycket att välja bland men mycket riskerar att bli ytligt så det gäller att välja med omsorg. Jag har tidigare här på bloggen egentligen varit kritisk till hela företeelsen och det är med den grundsynen jag är här. Men är det valår så är det.

Mest intresse upptar förstås partiledarnas tal. Igår stod moderaternas partiledare Fredrik Reinfeldt på Almedalens scen. Alliansregeringen har vind i seglen och har visat att man klarar att ta ansvar för landet i en svår tid. Stärkt av detta såg vi en delvis ny teknik från statsministern. Jag har alltid varit imponerad av hans avslappnade sätt att tala men igår såg vi en delvis ny stil. På gott eller på ont? Aftonbladet jämförde honom med en pingtspastor och det var självklart att ta i men visst märks det att valet närmar sig och kanske var hans debattekning lite mer raljant än vanligt mot den rödgröna oppositionen.

Nu är det dags för nya seminarier. Idag fokuserar jag på psykiatrin och återkommer med vad som hänt och vad jag förhoppningsvis lärt mig under dagen.

Etiketter: ,


Kommentarer: Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]