onsdag, juni 30, 2010

 

Känt varumärke går i graven?

Det kändes att något var fel när jag steg av tåget på järnvägsstationen i Hultfred. Det låg som ett osynligt lock över allt trots en nästan klarblå hög himmel och på stan kryllade det av reportrar från TV och radio som försökte skildra den dämpade stämningen. Beskedet att årets Hultfredfestival ställs in drbbar det lilla samhället hårt. Handeln och hotellbokningarna minskar nu drastiskt under sommaren, något som på sikt förstås riskerar verksamheten även övriga delar av året. Hultsfredfestivalen har annars under ett stort antal år varit ett av regionens mest kända varumärken och kan ses som modern till alla andra rockfestivaler i landet. Kanske har helt enkelt tiden och utvecklingen sprungit ifrån Hultsfredsfestivalen. Man har haft svårt att förnya utbudet och arrangemanget i stort. Ledningen har helt enkelt inte varit på tårna utan har trott på att ett gammalt koncept skulle hålla för evigt. Trenden under senare år har ju varit ständigt vikande och förra året dömde en stor del av media ut festivalen. En sådan negativ stämpel sprider sig snabbt bland landets ungdomar. Frågan är nu vad som händer i framtiden? För egen del hoppas jag att arrangemanget kan leva vidare men då behövs nog en mer kreativ ledning med många nya idéer. Men kanske är det så att var sak har sin tid. Allt visar att man aldrig kan slå sig till ro. Det är något vi även bör ta lärdom av inom politiken.

Etiketter:


Kommentarer: Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]