torsdag, april 22, 2010

 

Koppeltvånget igen

Egentligen hade jag tänkt lägga ner debatten kring mitt medborgarförslag om koppeltvång ett tag men jag kan inte undvika att delge er en händelse i den stundtals upptrissade debatten. En vän till mig som är aktiv i ett annat parti var utan och promenerade med sin kopplade hund för ett tag sedan när hunden plötsligt attackerades av fyra andra lösa hundar. Två män (förmodligen ägarna) kom släntrande efter och lyckades till sist få styr på sina fyrbenta vänner. Min kompis blev mycket irriterad över hur dessa ägare hanterade sina hundar och påpekade att det mycket väl kan bli ett koppeltvång på offentlig plats. Detta bemöttes med stor irritation. Även mitt namn kom på tal från männens sida med kommentaren att "han borde spärras in på psyket". Mycket får man uppleva och dessa båda personer är inte representativa för alla hundägare i Kalmar. Jag har fått mycket uppskattning och ryggdunkar för mitt engagemang i frågan och jag förväntar mig självklart inte att alla ska jubla av glädje, särskilt inte om man har uppfattningen att sina husdjur ska få röra sig helt fritt och utan någon kontroll alls. Det är skrämmande att vissa människor har en sådan inställning till andra som bara vill att hundägare ska visa smula respekt och hänsyn.

Etiketter: , ,


Kommentarer: Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]