tisdag, mars 16, 2010

 

All vår början bliver svår....

...men inte trodde jag så svår. Åtvids premiär i fotbollsallsvenskan på bortaplan mot Örebro på konstgräs och i fem minusgrader blev lika svår som man i värsta fall kunde befara. Innan matchen hoppades jag och trodde på en poäng men Åtvid var i ärlighetens namn helt chanslösa och skapade bara två halvchanser på hela matchen. Det var nästan lite pinsamt att se matchen på en sportbar här i Kalmar tillsammans med Rödstrumpan och hennes dotter som enträget hade tjatat att jag skulle se matchen på TV. Själv befarade jag det värsta redan på förhand. Pinan blev utdragen och jag har nog aldrig längtat så efter en halvleksvila eller en slutsignal som igår. 3-0 eller 4-0 låg i ärlighetens namn närmare än 2-1. Om man nu inte visste det så är allt i allsvenskan bättre än superettan. Passningsspelet är säkrare, bolltempot är snabbare, tekniken och fysiken hos spelarna är bättre och framför använder man hela planens spelbredd. ÅFF-arna såg lite fumliga och osäkra ut. Förmodligen berodde det till viss del på nerver. Det vara ändå 28 år sedan allsvenskt spel senast och förberedelserna inför den rekordtidiga seriepremiären har inte varit de bästa. Nu kan egentligen allt bara bli bättre. Nu hoppas jag bara att det går att spela hemmamatcherna på Kopparvallen. Gefle nästa omgång låter ju inte omöjligt men det krävs att hela laget höjer sig och att de magsjuka spelarna är tillbaka i spel igen. Varje lagdel behöver helt enkelt höja sig och prestera mer. En näst sista plats efter en spelad omgång är inte mycket att yvas över. Det finns egentligen bara en tröst och det är att Kalmar FF ligger efter ;-)

Etiketter: ,


Kommentarer: Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]