söndag, december 13, 2009

 

Liberal länsprofil död

Igår nåddes jag av det tråkiga beskedet att min partikamrat och vän Ingrid Hasselström Nyvall från Nybro avlidit i en ålder av 84 år. Ingrid var en stor liberal profil i länet under ett antal år och kom in i riksdagen 1985 i samband med den s k "Westerbergeffekten". Hon var sedan ledamot i riksdagen fram till valet 1991. Hennes stora intresseområden var främst regionalpolitik och kommunikationsfrågor. Ingrid ringde mig ofta och kom med synpunkter, goda råd och uppmuntrande tillrop. På det viset blev hon ett stöd för mig i mitt politiska arbete. Folkpartiet liberalerna är en profil fattigare men Ingrids engagemang för socialliberala frågor kommer att leva kvar i mitt och andra partikamraters framtida arbete. Tack för allt du gjort och vila i frid.

Etiketter: ,


Kommentarer: Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]