söndag, oktober 18, 2009

 

BRAGDGULD!!!

Efter en krampaktig match från Åtvidabergs sida förlöstes allt i ett enda stort segervrål framför TV:n. I åttionio minuter underpresterade ÅFF klart men med en minut kvar av ordinarie matchtid smällde Haris Radetinac in segermålet och Edströms stämband sprack. Vilken prestation detta lag gjorde. Vem kunde tro att lilla Mjällby och bruksorten Åtvidaberg skulle spela allsvenskt nästa år. Inte många och inte jag heller måste jag erkänna. Jag trodde att tiden var över för småorter att slå sig in i fotbollens finrum. Alla i fotbollssverige jublar säkert inte men vem bryr sig. Jag är så trött på vissa huliganlag i allsvenskan. Nu får fotbollen ett lite mer mänskligt ansikte igen. Fotbollen lever och alla har chansen. Just nu känns bara glädje även om jag vet att pamparna i Svenska Fotbollsförbundet kommer att göra allt för att sätta käppar i hjulen för smålagen. Så fungerar tyvärr fotbollen i Sverige 2009, storfinansklubbarna regerar.

Efter två SM-guld och 27 år utanför allsvenskan är alltså ÅFF tillbaka i högsta serien och jag nyper mig i armen för att kolla om jag drömmer. Känner smärtan tydligt och vet att allt är sant. Vilken knäpp på näsan på fotbollsetablissemanget. Nu ska jag korka upp champagneflaskan som jag fick av gamle IFK Norrköpingspelaren Bill Björklund på min 50-årsdag. Jag försäkrar att det smakar extra gott med tanke på varifrån den kommer. Skål Bill!

Etiketter:


Kommentarer:
Det är bara att lyfta på hatten för Åtvidaberg återkomst till allsvenskan. Ett stort Grattis
 
Som jag sa; detta innebär förstås sex lätta poäng för Kalmar FF nästa år! :D

Grattis Åtvid alla deras fans!
 
Fast o andra sidan missar ni sex lätta mot Hammarby så det går på ett ut.
 
Man ska inte ta ut vare sig segrar eller förluster i förskott, mina herrar! Tänk bara på Barcelona och Liverpool igår :-) Och vem vet hur många badbollar som är med i spelet nästa säsong??
 
Tror det blir många badbollor mellan Åtvid och Mjällby på Kopparvallen på lördag ;-)
 
Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]