söndag, september 06, 2009

 

När världen och tiden står stilla en stund

Ibland verkar det som tiden står stilla en stund. I fredags tog jag farväl av min gode vän och partikamrat Jan-Erik Larsson i St Petri kyrka i Västervik. Det var en mycket vacker och ljus begravning med efterföljande minnesstund. För mig har Jan-Erik utgjort en stor trygghet sedan jag började engagera mig i landstingspolitiken 1992.

Idag nåddes jag va ett nytt sorgligt besked. Min arbetskamrat och vän på Sveriges Radio Kalmar, Gunnar Rosenlund, har avlidit. Gunnar var under många år och vid åtskilliga tillfällen tekniker vid våra sportsändningar och blev en given kugge i ett härligt gäng. Även han stod för trygghet och ett mycket gott kamratskap. Jag minns med ett leende alla de spratt som han spelat oss genom åren men även det engagemang som han alltid visat. Ingenting var omöjligt. "Ring om det inte funkar" sa han alltid när jag skulle börja med mina stapplande försök till "självkör".

Tack för allt Gunnar. Nu får du äntligen vila efter en slitsam sista tid.

Etiketter:


Kommentarer: Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]