torsdag, juli 30, 2009

 

Kvasinyheter och lurade bygdegårdar

Så här under semestertider är det intressant att reflektera lite över olika nyheter och vad som verkar beröra människor. Gårdagens stora nyhet enligt Expressen var tydligen att programledaren för SVT:s "Allsång på Skansen" inte tittade på konkurrerande TV4:s "Lotta på Liseberg". Detta basunerades i alla fall ut på kvällstidningens löpsedlar som den nyhet som överskuggade alla andra världshändelser. Man blir minst sagt förvånad över journalistiken ibland. Personligen bryr jag mig inte det minsta om Anders Lundin tittar på Lotta Engbergs program eller inte. Jag bryr mig heller inte om i fall Lotta Engberg tittar på Anders Lundins. Däremot engagerar jag mig i om svenska trupper är inblandade i väpnade strider i Afganistan. Men enligt Expressen är det mer intressant vem som tittar på vilka TV-program. Jag blir i alla fall inte lockad att köpa tidningen av den anledningen men tydligen blir andra det.

I helgen hyrde nynazister Qvarnasläts hembygsgård i Nybro för ett möte. Täckmanteln för nynazisterna var att några personer hyrde hembygdgården för att ha en 30-årsfest. I en kommentar i gårdagens Östra Småland säger en represantant för Stiftelsen Qvarnasläts hembygdsgård att man inte alls blev lurade men att man var besvikna på personerna som hyrt lokalerna för att de hade ljugit om avsikten. Om inte det är att bli lurad så vet jag inte vad det ordet innebär.

Etiketter: , , ,


Kommentarer: Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]