torsdag, juli 02, 2009

 

Finns jag?

Jag är inte i Almedalen i Visby.....finns jag då som politiker? Frågan är nog berättigad för allt politiskt mediaintresse verkar vara riktat mot Gotland. Jag har redan beskrivit arrangemanget som starkt överreklamerat. Om jag ska underhålla och knyta politiska kontakter så förstår jag intresset. Likaså om man ser det hela som ett ryggkliande och tummelplats för beslutsfattare. Men är det i Almedalen de politiska samtalen ska föras? Är det inte på gator och torg? Mina kollegor i landstinget och i mitt parti träffar jag vid så många andra tillfällen. Det är trevligt men hur många väljare som inte rdan är "frälsta" stöter man på i Visby under den här veckan. Däremot släpps fältet fritt på hemmaplan för politiska utspel. Tänk om man istället lade mer kraft att föra samtal med allmänheten på platser som Norrliden, Lindsdal. Smedby och Rinkabyholm istället för att föra dem inbördes inom politiken. Det vore väl något att eftersträva även en varm julitorsdag?

Etiketter: ,


Kommentarer: Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]