lördag, juli 04, 2009

 

Den ofrivillige golfaren

På min 50-årsdag fick jag bland annat en golflektion inkl niohålsspel av mina tidigare arbetskamrater på Sveriges Radio Kalmar. Även Rödstrumpan inkluderades i presenten vilket säkert framkallade ett och annat leende på radioredaktionen eftersom det knappats kan anses som politiskt korrekt med moderatbandy i hennes vänsterkretsar. Nu är Rödstrumpan en ovanligt prestigeslös person som är beredd att testa även sånt som kanske inte kan anses som konventionellt. Det är förresten en av anledningarna till varför hon är så underbar som människa. Dagen inleddes i alla fall med en rekordsnabb lektion på en halvtimma där en instruktör försökte lära oss att träffa bollen rätt. Därefter väntade putträning, något som var betydligt enklare. Mina egna tidigare erfarenheter av golf inskränker sig till minigolf och lite testutslag. Rödstrumpan är däremot fullkomlig novis och hon klarade dagen på ett härligt sätt. Hon utnyttjade erbjudandet på bästa småländska sätt genom att slå så många gånger som möjligt. Radiokollegan Hasse Carlsson ledde oss runt niohålsbanan i Kalmar och han måste ha funderat över om vi skulle komma hem före gryningen. Efter flera dagars torka överraskades vi dessutom av regn för en stund. Det kom som en befrielse minst sagt. Några stora golfspelare lär det inte bli av vare sig mig eller Rödstrumpan. Jag skulle nog själv kunna fastna i "golfträsket" men tiden finns inte riktigt där. Det var i alla fall en mycket spännande, intressant och lärorik dag. Stort tack till Hasse på radion som har en ängels tålamod och till Karl-Martin som instruerade oss på ett kunnigt sätt.

Nedan kan ni se ett av mina fruktade utslag. Notera bollens riktning som något överraskande är inte är framåt utan åt sidan. En tröst är i alla fall att jag träffade bollen :-)

Foto: Privat

Etiketter: , ,


Kommentarer: Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]