söndag, juni 07, 2009

 

Tankar inför valdagen

Det ska bli riktigt spännande att se vad som händer i morgondagens val till Europaparlamentet. Själv har jag legat i in i det sista. Igår blev det en runda i Djurängen med flygbladsutdelning. Idag har jag varit med vid City Gross och en ny utåtriktad aktivitet där fyra partier deltog. Det är verkligen kul när spänningen börjar stiga. Jag tycker dessutom att Marit Paulsen gjorde riktigt bra ifrån sig i fredagens TV-debatt. Hon föll inte in i det kackel som de flesta övriga deltagare höll på med. Som tittare var det oerhört svårt att ta del av debatten eftersom det var så många som pratade i munnen på varandra och försökte avbryta den som hade ordet. Där klarade sig Marit bra. Dessutom börjar jag närmast utveckla något som kan liknas vid allergi mot socialdemokraternas Marita Ulvskog. Jag klarar bara inte av att vare sig höra henne eller att se henne i bild.

Jag har följande önskemål inför valdagen i morgon
Prio 1: Framgångar för FP
Prio 2: Sverigedemokraterna utanför EU-parlamentet
Prio 3: Sossarna så små som möjligt
Prio 4: Minimera framgångarna för Piratpartiet
Detta är alltså mitt drömscenarie. Vi får se hur mycket som slår in i morgon.

Etiketter: ,


Kommentarer: Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]