lördag, juni 20, 2009

 

I väntan på 50...eller?

Tänk så härligt det är att ha många vänner. Det märkte jag verkligen när jag hade Öppet Hus i torsdags och i förväg firade min 50-årsdag. Under dagen strömmade folket in till vår bostadsrättsförenings samlingslokal. I rask takt försvann smörgåstårtor, jordgubbar, vispgrädde, vin öl och cider. Folkpartister, Allianskamrater, vänsterpartister och socialdemokrater uppvaktade. Kamrater på landstinget, från kören och Sveriges Radio Kalmar var där. Svärmor och svärfar samt vänner ur bekantskapskretsen hjälpte till att förgylla dagen som började med regn men slutade i solsken.

Tack älskade Birgitta för all hälp i samband med firandet. Tack också till Sofie, Fredrik och Emmy för all hjälp under dagen. Vet ni vad som var allra bäst? Jo på morgonen efter var jag fortfarande bara 49 år. Ännu har jag några dagar kvar men snart är det 50 som gäller. Då finns det ingen återvändo men nu har jag vant mig vid tanken och provtränat så allt känns inte så dramatiskt längre. Tack alla underbara vänner. Tack för blommor och presenter. Men allra mest tack för den underbara omtanke ni visade mig. Mitt hjärta är varmt av tacksamhet.

Midsommarfirandet har av förklarliga själ kommit lite i skymundan. Lunch med Rödstrumpan och sonen på balkongen, besök vid midsommarstången på Skällby samt stillsam grillning hos svärföräldrarna kändes som en "lagom" midsommarafton dagen efter Öppet Hus och 50-årsfirande. Nu väntar "bara" den riktiga födelsedagen. I en tidningsintervju sa jag att jag skulle fira den i stillhet vilket väl närmast för tankarna till något annat. Men hur som helst - lugnt tänker jag ta det.

Etiketter: ,


Kommentarer: Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]