söndag, juni 14, 2009

 

Alla är värda en andra chans

När man är medlem i ett politiskt parti kan man inte hålla med om allt. Det är orimligt. Jag har ju redan tidigare haft synpunkter på vår regerings utbildningsminister, tillika Folkpartiets ledare Jan Björklund. Nu är jag tyvärr där igen. Förslaget att inte tillåta möjligheten att läsa upp dåliga gymnasiebetyg på t ex KomVux gör mig mycket besviken. Jag har alltid ansett att ett samhälle måste kunna ge människor en andra chans. Varför ska man inte kunna reparera egna misstag längre fram i livet? Varför ska man straffas för att man haft en dålig lärare, varit mycket sjuk eller haft en livskris under ordinarie gymnasieutbildning? Jag är minst sagt tveksam till Björklunds förslag även om ambitionen lär vara låta dem med högst behov få platserna på KomVux. Vilka är de?

Etiketter:


Kommentarer: Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]