onsdag, januari 24, 2007

 

Oväntat tillskott

I går dök en minst sagt oväntad gåva upp i posten på Åtvidabergs FF:s kansli. En anonym privatperson hade skänt 200 000 kronor till föreningen i mitt hjärta (vid sidan av ortens bandyklubb förstås). Inbetalningen var undertecknad med "hjärtats röst". Tänk vilken känsla för den som skänt pengarna. Det är ädelmodigt gjort att vara anonym och inte egoistiskt ställa i strålglansen och slå sig själv för bröstet.

Min kära rödstrumpa skulle säkert säga att gåvan är ett resultat av det kapitalistiska samhällssystemet ;-). I det här fallet är den så kallade kapitalismen kombinerad med ett stort och givmilt hjärta. Jag vet att pengarna behövs i en förening som kämpar på elitnivå på en liten ort och utan stora sponsorer bakom ryggen. "En får tacke" som vi säger i Östergötland.

Kommentarer:
Vem som helst FÅR skänka pengar till vad som helst. Vem som helst KAN INTE skänka pengar. Även den förning som INTE har rika välgörare kan driva en god verksamhet. Därför är det bra att vi stödjer föreningslivet den samhälleliga vägen.

DET är vad jag skulle säga.
Puss
 
Men visst är det bra att det finns rika personer som stöder RÄTT förening rödstrumpan? Det tycker i alla fall jag. Men du har rätt. De flesta föreningar får förlita sig på samhällets stöd. Utan dessa föreningar, med i huvudsak ideella ledare, skulle vårt samhälle se helt annorlunda ut. Och det skulle absolut inte va till det bättre. Jag håller med dig. Överraskad? ;-)Puss på dig.
 
En snäll och rik kapitalist är bättre än en elak och rik kapitalist, eller?
;-)
Puss
 
Absolut :-) Puss
 
Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]