tisdag, september 19, 2006

 

Inget är som väntans tider

Den stora väntan har just infunnit sig.....väntan på att Miljöpartiet ska bestämma sig vilket block man ska stödja i landstinget. Jag tror mig veta var man hamnar men behåller mina spekulationer för mig själv. Det känns bäst så. Jag väntar också på sluträkningen i landstinget. Frågan är om Sverigedemokraterna kan ha kommit in. Vad döljer sig egentligen bakom 3,3 % för övriga partier? Vad Sverigedemokraterna har för sjukvårdspolitik har jag ingen aning om. Däremot vet jag vad partiet står för inom andra områden.

Min politiska vecka är annars full av möten. Det är möten som skjutits på eftersom man ville avvakta valet. I dag har det varit presidieträff för landstingets folkhögskolor. I morgon har Folkpartiet landstingsgrupp. Valanalys och strategisnack väntar. På torsdag är det regionförbundets styrelse. Som vanligt massor av handlingar och lite tid att läsa in. Skönt i alla fall att det mesta pekar på att det blir fortsatt alliansmajoritet där. Fredagen domineras av förhandlingsdelegation på landstinget. Sedan blir det helg med radiocomeback....puuuh. Bara att köra så det ryker. Ett stort tack till de 36 personer som kryssat mig i riksdagsvalet hittills. Min kära rödstrumpa har fått 201 än så länge. Där ligger man alltid i lä.

Nu väntar handlingarna till regionförbundet. Ett rundare Kalmar län ... ja visst!

Kommentarer:
Jag vet att du inte svarar på anonyma inlägg men för att bevara "rösthemligheten" till viss del tänker jag ändå vara anonym när jag säger att det kunde varit 37 personkryss om det hade funnits valsedlar med namn när jag förtidsröstade. Kanske kan du glädja dig åt tanken om ett extra personkryss även om det inte gick i praktiken? Ha det bra och kämpa på!
 
Har visst 39 kryss nu men det hade varit gott att få 40. Tråkigt att du inte kunde kryssa mig.Jag lovar att fortsätta kämpa och respekterar helt din anonymitet när det handlar om "rösthemligheten".
 
Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]